ΠΙΣΩ
Σνακ στο σχολείο. Δεκατιανό
Τεύχος 46
Σνακ στο σχολείο. Δεκατιανό

Η παιδική ηλικία είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη των διατροφικών συνηθειών. Στην περίοδο αυτή της ζωής του, ο άνθρωπος διαμορφώνει τις γεύσεις που του αρέσουν, καθορίζοντας ουσιαστικά με τον τρόπο αυτόν τις μελλοντικές του διατροφικές επιλογές.

Τα τελευταία χρόνια, οι γονείς είναι περισσότερο ευαισθητοποιημένοι με τη διατροφή των παιδιών τους. Ένας από τους βασικούς προβληματισμούς τους είναι το σνακ που θα δώσουν στο παιδί για το σχολείο. 

Το σνακ στο σχολείο (δεκατιανό) είναι απαραίτητο, γιατί κατά τη διάρκεια της ημέρας το σώμα χρειάζεται ανατροφοδότηση, δηλαδή «ξαναγέμισμα» σε καύσιμη ύλη, μέσω της τροφής. Η σωστή επιλογή του σχολικού σνακ θα δώσει στο παιδί ενέργεια, αλλά και απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, γεγονός που θα αυξήσει τον βαθμό συγκέντρωσης και την απόδοσή του στο σχολείο. Θα το βοηθήσει να ρυθμίσει καλύτερα την πείνα του στις ώρες του σχολείου, με αποτέλεσμα τον καλύτερο έλεγχο της ποσότητας τροφής που θα καταναλώσει στο μεσημεριανό του γεύμα.


Ιδέες, συνοδευόμενες και από 1 φρούτο εποχής:

  • Τοστ/σάντουιτς με κασέρι χαμηλό σε λιπαρά ή τυρί φέτα. Εδώ μπορείτε να προσθέσετε και λαχανικά εποχής.
  • Αραβική πίτα/τορτίγια με κασέρι χαμηλό σε λιπαρά ή αβγό ή κύβους κοτόπουλου και λαχανικά.
  • Σπιτική αβγόφετα, ψημένη στο φούρνο.
  • Κουλούρι Θεσσαλονίκης. Προσοχή στο μέγεθος.
  • Σπιτικό κέικ/πίτα/πίτσα. Επιλέξτε με φροντίδα & προσοχή τις πρώτες ύλες και προσέξτε τον τρόπο παρασκευής τους.
  • Κρέπα σπιτική αλμυρή, με κασέρι και λαχανικά (π.χ. μαρούλι/καλαμπόκι/ντοματίνια /καρότο)
  • Μπάρα δημητριακών. Συνοδευόμενη επίσης, από ένα φρούτο. Προσοχή στη σύσταση της μπάρας, γιατί κάποιες μπάρες έχουν τις θερμίδες ενός γλυκού!


Τι να προσέξουν οι γονείς:

  • Ενσωματώστε όλες τις επιλογές στη λίστα υποψηφίων γευμάτων. Όλες οι τροφές έχουν θέση σε αυτό που ορίζουμε υγιεινή – ισορροπημένη διατροφή, με όρια και κανόνες, δηλαδή σε ένα πλαίσιο.
  • Ρυθμίστε κατάλληλα την ποσότητα, ανάλογα με την ηλικία, τη σωματική δραστηριότητα κι ανάπτυξη του παιδιού.
  • Γίνετε ευρηματικοί στην παρουσίαση/εμφάνιση του γεύματος. Η εικόνα του γεύματος μπορεί να προτρέψει το παιδί να φάει ακόμα και κάτι που συνήθως δεν του αρέσει.
  • Ετοιμάστε τα σνακ μαζί με τα παιδιά. Η χαρά της δημιουργίας θα βοηθήσει στην κατανάλωσή τους.
  • Προσθέστε στο δεκατιανό του παιδιού και ένα φρούτο.
  • Το νερό είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεδιψάσει κανείς. Βάλτε στην τσάντα τους για το σχολείο παγουρίνο / μπουκαλακι με νερό.
  • Γίνετε θετικό παράδειγμα για το παιδί σας & καταναλώστε δεκατιανό, όπου κι αν βρεθείτε. Τολμήστε να καταναλώσετε και τις υγιεινές επιλογές σας, μαθαίνοντας να αντιμετωπίζετε πιθανά σχόλια από τους γύρω σας. Έτσι θα το διδάξετε πιο αποτελεσματικά και στο παιδί σας!


Θυμηθείτε

  • Καμία τροφή δεν είναι απαγορευμένη, απλά χρειάζεται μέτρο.
  • Η σωστή ενυδάτωση είναι απαραίτητη.
  • Γίνετε ένα θετικό διατροφικό πρότυπο προς μίμηση!
  • Δείξτε στο παιδί ότι το σπιτικό δεκατιανό ΔΕΝ είναι τιμωρία, αλλά φροντίδα!

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΑΣ ΤΕΥΧΟΣ