Ιατρείο Συμβουλευτικής
Ιατρείο Συμβουλευτικής

Στο Ιατρείο Συμβουλευτικής της Κλινικής «ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ», που έχει ξεκινήσει τη λειτουργία του εδώ και λίγους μήνες, συνεργάζονται η Ψυχίατρος κ. Μυρτώ Μαρίνου και ο Ψυχολόγος κ. Αλέξανδρος Γεροντίδης, ώστε να παρέχουν τις υπηρεσίες τους αφενός μεν στους ασθενείς της Κλινικής, αφετέρου δε σε άτομα τα οποία δεν νοσηλεύονται, όμως νιώθουν την ανάγκη να επισκεφθούν έναν ειδικό ψυχικής υγείας.

Το φάσμα των υπηρεσιών του ιατρείου είναι αρκετά μεγάλο. Απευθύνεται σε άτομα που παρουσιάζουν διαταραχές της διάθεσης και με αυτό εννοούμε κυρίως τις καταθλιπτικές διαταραχές. Απευθύνεται επίσης σε όσους δυσκολεύονται στη διαχείριση του άγχους, σε άτομα δηλαδή που εμφανίζουν αγχώδεις διαταραχές, διαταραχή μετατραυματικού στρες, κρίσεις πανικού. Το ιατρείο μπορούν να επισκεφθούν ακόμη άτομα που θα ήθελαν να διαχειρίζονται με καλύτερο τρόπο τα συναισθήματά τους, όσοι αντιμετωπίζουν δυσχέρειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις, ιδίως με τον/τη σύζυγο, σύντροφο ή και με διάφορα άλλα μέλη της οικογένειάς τους, καθώς και όσοι εμφανίζουν κάποιας μορφής φοβία, π.χ. αγοραφοβία.

Το άγχος και η κατάθλιψη είναι τα δύο κυριότερα ζητήματα τα οποία απασχολούν τον περισσότερο κόσμο. Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό όσων επισκέπτονται έναν Ψυχολόγο εμφανίζουν είτε κάποια αγχώδη είτε κάποια συναισθηματική διαταραχή, είτε και τις δύο μαζί. Οι αιτίες που οδηγούν σε μία τέτοια κατάσταση είναι λίγο πολύ γνωστές και σχετίζονται με την κληρονομικότητα, το περιβάλλον στο οποίο ζούμε, καθώς και με τις εκάστοτε κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες. Αυτό που έχει σημασία είναι η όσο το δυνατόν γρηγορότερη συνειδητοποίηση της κατάστασης, με τις πρώτες εκδηλώσεις των συμπτωμάτων, ώστε να μπορέσουμε να επιτύχουμε την καλύτερη δυνατή αντιμετώπισή τους, καθώς και τη θεραπεία. Ιδιαίτερη σημασία δίδεται στη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ θεραπευτή-ασθενούς, αλλά και στον ενεργό ρόλο του ασθενούς καθ’ όλη τη διάρκεια της θεραπείας, κάτι το οποίο τον βοηθάει να πάρει την κατάσταση στα χέρια του, ώστε τελικά να γίνει ο ίδιος θεραπευτής του εαυτού του. Μια έγκαιρη διάγνωση, σε συνδυασμό με μία στοχευμένη αντιμετώπιση του προβλήματος που πηγάζει από τη συμβουλευτική και από τις διάφορες μορφές ψυχοθεραπείας που χρησιμοποιούμε, μπορούν να οδηγήσουν αρχικά στον περιορισμό των συμπτωμάτων και εν συνεχεία στη θεραπεία.

Στη σημερινή εποχή βλέπουμε ότι η αλληλεπίδραση σώματος και ψυχής προσελκύει όλο και περισσότερο το επιστημονικό ενδιαφέρον. Πλέον γνωρίζουμε ότι η ψυχική ασθένεια και η σωματική νόσος συνυπάρχουν αρκετά συχνά, ενώ όλο και περισσότερο κερδίζει έδαφος η αντίληψη ότι οι σωματικές ασθένειες επηρεάζονται θετικά είτε αρνητικά από ψυχολογικούς παράγοντες. Αυτός είναι και ο λόγος που όλο και πιο συχνά ακούμε για τα ψυχοσωματικά νοσήματα. Με την έννοια αυτή δηλώνουμε την εμφάνιση σωματικών συμπτωμάτων, τα οποία πυροδοτούνται από ψυχολογικούς παράγοντες. Άλλοι λόγοι που μπορεί να οδηγήσουν σε ψυχοσωματικά νοσήματα είναι ορισμένα δυσλειτουργικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας, καθημερινές κακές συνήθειες, όπως το κάπνισμα και οι υπερφαγίες, καθώς και οι κρίσεις στις σχέσεις με άλλους σημαντικούς ανθρώπους της καθημερινότητάς μας. Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα των ψυχοσωματικών νοσημάτων είναι ο επίμονος πόνος, η εύκολη κόπωση, η ζάλη, ορισμένα γαστρεντερικά συμπτώματα και η δύσπνοια. Κύριος στόχος σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις είναι η διαχείριση και η αντιμετώπιση των συμπτωμάτων, αλλά και η καλή λειτουργικότητα του ασθενούς. Με τη βοήθεια που παρέχεται στο Ιατρείο Συμβουλευτικής, ο ασθενής μαθαίνει να εντοπίζει τα συναισθήματα και τις πεποιθήσεις του σχετικά με την υγεία του, να ανακαλύπτει τρόπους να διαχειρίζεται το άγχος του, να μπορεί να σταματά την έντονη ενασχόληση με τα συμπτώματα και να λειτουργεί αποτελεσματικά στην καθημερινότητά του.

Όλα τα παραπάνω ανήκουν στο φάσμα των συμπτωμάτων και των διαταραχών με τα οποία καταπιάνεται το Ιατρείο Συμβουλευτικής. Οι παραπάνω καταστάσεις αν δεν αντιμετωπιστούν έγκαιρα και σωστά ενδέχεται να οδηγήσουν σε επιπλέον δυσκολίες, όπως προβλήματα με φίλους, οικογένεια, συναδέλφους, σε κακή σωματική υγεία, σε καταθλιπτικά επεισόδια, ακόμα και σε αυτοκαταστροφικές τάσεις.

Mε μία σωστή όμως διάγνωση και μία στοχευμένη υπηρεσία συμβουλευτικής ή και σύντομης ψυχοθεραπείας, εάν αυτό κριθεί αναγκαίο, και λαμβάνοντας πάντα υπόψη το κύρος, την επαγγελματικότητα και την αξιοπιστία της Κλινικής «ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ», μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι ότι το χαμόγελο, η ψυχική γαλήνη, η δημιουργικότητα και το ευ ζην μπορούν και πάλι να επιστρέψουν στον καθημερινό μας βίο.

Μυρτώ Μαρίνου:
Η Μυρτώ Μαρίνου είναι Ψυχίατρος-Ψυχοθεραπεύτρια. Είναι απόφοιτος της Ιατρικής σχολής του Α.Π.Θ. Έλαβε την ειδικότητα της Ψυχιατρικής στο πανεπιστήμιο του Harvard των ΗΠΑ, ενώ τα κύρια πεδία του ενδιαφέροντός της είναι η ψυχοσωματική ιατρική και η ψυχική υγεία γυναικών.

Αλέξανδρος Γεροντίδης:
Ο Αλέξανδρος Γεροντίδης είναι Κλινικός Ψυχολόγος, απόφοιτος του τμήματος Ψυχολογίας του ΑΠΘ. Έχει επιπλέον εξειδικεύσεις στη Γνωστική-Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία, στη διαχείριση του Στρες και στην Ψυχοογκολογία. Έχει συνεργαστεί με την Α’ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική κλινική στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου, ενώ εδώ και 2 χρόνια είναι εξωτερικός συνεργάτης της Κλινικής «ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ».

Για ραντεβού στο Ιατρείο Συμβουλευτικής, μπορείτε να καλείτε στο τηλεφωνικό κέντρο της Κλινικής 2310 380 00