Οσφυαλγία – 6 Σημεία Κλειδιά Τμήμα Εξειδικευμένης Μυοσκελετικής Φυσικοθεραπείας
Οσφυαλγία – 6 Σημεία Κλειδιά Τμήμα Εξειδικευμένης Μυοσκελετικής Φυσικοθεραπείας

Οσφυαλγία σημαίνει πόνος στη μέση και είναι ένα σύμπτωμα με πολύ καλή πρόγνωση.

Η οσφυαλγία είναι πολύ σπάνιο να οφείλεται σε σοβαρή παθολογία (μόνο 1-2%). Στο 85% των περιπτώσεων, η οσφυαλγία δεν έχει κάποιο συγκεκριμένο παθολογικό αίτιο, αλλά εμφανίζεται μετά από υπερβολική σωματική καταπόνηση ή ψυχολογική φόρτιση.

Ο πόνος που αισθανόμαστε είναι πάντοτε πραγματικός, αλλά δεν είναι αξιόπιστος δείκτης της υγείας των ιστών του σώματός μας.

Ο πόνος είναι ένα σήμα κινδύνου που παράγεται από τον εγκέφαλο και μας εξαναγκάζει να δράσουμε για να προστατεύσουμε το σώμα μας. Όταν πονάμε, ενεργοποιείται ο συναγερμός προστασίας μας από τον εγκέφαλο, ο οποίος συμπεραίνει ότι το σώμα μας βρίσκεται σε κίνδυνο, λαμβάνοντας υπόψη πολλούς άλλους παράγοντες πέρα από την πιθανή βλάβη των ιστών.

Η ένταση του πόνου δεν αντιστοιχεί στο μέγεθος της βλάβης.

Ο πόνος μπορεί να αυξηθεί από εξωγενείς (διακοπή εργασίας, οικονομική δυσχέρεια) και ενδογενείς παράγοντες (πεποιθήσεις για την αιτία και τη σημασία του πόνου, φόβος, καταστροφικές σκέψεις), τους οποίους αντιλαμβάνεται ο εγκέφαλος ως απειλή και συμπεραίνει ότι χρειαζόμαστε περισσότερη προστασία.

Τα «παθολογικά» ευρήματα των απεικονιστικών εξετάσεων (κήλη δίσκου, εκφύλιση, στένωση) δεν θα πρέπει να μας τρομάζουν, επειδή συνήθως δεν είναι η αιτία του πόνου.

Σε πολύ μεγάλο ποσοστό, τα ευρήματα αυτά παρατηρούνται και σε άτομα χωρίς οσφυαλγία και πολύ συχνά οφείλονται στη φυσιολογική φθορά και γήρανση του σώματος, όπως είναι οι ρυτίδες και τα γκρίζα μαλλιά. Όσο μεγαλώνουμε, τόσο πιο φθαρμένη φαίνεται η σπονδυλική μας στήλη στις ακτινογραφίες και στη μαγνητική. Αν, όμως, η φθορά προκαλούσε τον πόνο, τότε πώς εξηγείται το ότι τα ποσοστά οσφυαλγίας μειώνονται καθώς αυξάνεται η ηλικία;

Σε μικρό ποσοστό των ασθενών η οσφυαλγία γίνεται χρόνια και αυτό δεν οφείλεται σε ανεπανόρθωτη βλάβη των σπονδύλων ή των δίσκων.

Ο πόνος επιμένει, επειδή ο συναγερμός προστασίας του σώματός μας έχει γίνει υπερευαίσθητος και ενεργοποιείται με ερεθίσματα που στην πραγματικότητα δεν είναι επικίνδυνα, όπως απλές κινήσεις ή η σκέψη μιας κίνησης. Μετά από ένα επεισόδιο οσφυαλγίας, δεν θα πρέπει να αισθανόμαστε ευάλωτοι, επειδή το ανθρώπινο σώμα έχει την καταπληκτική ικανότητα να επουλώνει και να αποκαθιστά τη λειτουργία των ιστών που τραυματίζονται. Απλώς χρειάζεται κίνηση!

Η ποιοτική θεραπεία πρέπει να εστιάζει στην αποκατάσταση της φυσιολογικής και χωρίς φόβο κίνησης της σπονδυλικής στήλης και της πλήρους λειτουργικής ικανότητας.

Οι κατευθυντήριες οδηγίες θεραπείας για την οσφυαλγία συνιστούν την εκπαίδευση του ασθενή να παραμείνει δραστήριος, να αναλάβει ενεργό ρόλο στην αποκατάστασή του και να μην εξαρτάται από παθητικές θεραπείες, τη θεραπευτική άσκηση και το Manual Therapy, ενώ η χρήση ηλεκτροθεραπείας, μηχανικής έλξης και ζωνών μέσης δεν συνιστάται.

Το τμήμα Εξειδικευμένης Μυοσκελετικής Φυσικοθεραπείας – Manual Therapy προσφέρει μία δωρεάν αξιολόγηση σε άτομα με προβλήματα στη σπονδυλική στήλη όπως:

• Οσφυαλγία – ισχιαλγία
  • Πόνο στην πλάτη – θώρακα
  • Αυχενικό σύνδρομο – πονοκέφαλος ή ζάλη

Με σκοπό την:

• Κατανόηση και επεξήγηση της φύσης του προβλήματός σας
  • Καθοδήγησή σας αν τα συμπτώματα δεν οφείλονται απλά σε μυοσκελετική δυσλειτουργία
  • Επιλογή μεθόδων φυσικοθεραπείας για εξατομικευμένη αντιμετώπιση (manual therapy, θεραπευτικό Pilates, πρόγραμμα αντιμετώπισης χρόνιου πόνου κ.α.)

Για ραντεβού καλέστε στα 2310 380228 και 2310 390567