Προβλήματα του Πεπτικού Συστήματος
Προβλήματα του Πεπτικού Συστήματος

Οι εξετάσεις αυτές χρησιμοποιούνται επίσης για να σταματήσουν αιμορραγίες ή να αφαιρεθούν όγκοι (π.χ. πολύποδες) χρησιμοποιώντας διαθερμία, άργκον πλάσμα ή άλλες ειδικές τεχνικές, αποφεύγοντας έτσι μία μεγαλύτερη επέμβαση.
Στενώσεις ή απόφραξη του οισοφάγου ή του εντέρου που οφείλονται σε καλοήθεις ή κακοήθεις (καρκίνο) αιτίες μπορούν να θεραπευθούν με διαστολή με μπαλόνι, άργκον πλάσμα ή τοποθέτηση μεταλλικού πλέγματος (στεντ) για την ανακούφιση του ασθενούς.

ERCP (Ενδοσκοπική Παλίνδρομος Χολαγγειοπαγκρεατογραφία)
Είναι ειδική εξέταση με ενδοσκόπιο για τη διάγνωση ή θεραπεία παθήσεων του χολικού δένδρου (ιδίως περιπτώσεων ικτέρου) ή του παγκρέατος. Θεραπευτικά χρησιμοποιείται για την αφαίρεση λίθων από το χοληδόχο πόρο (συνήθως σε ασθενείς με λίθους στη χοληδόχο κύστη, ώστε η αφαίρεση της κύστης να μπορεί να γίνει λαπαροσκοπικά με μικρή τομή και όχι ανοικτά με μεγάλη τομή). Σε ορισμένες περιπτώσεις καρκίνου του παγκρέατος ή των χολαγγείων είναι η θεραπεία εκλογής, ιδίως όταν υπάρχουν μεταστάσεις και ο ασθενής δεν μπορεί ή δεν πρέπει να χειρουργηθεί. Άλλες θεραπευτικές εφαρμογές αφορούν στένωση του χοληδόχου πόρου, μετά από λαπαροσκοπική χολοκυστεκτομή ή πίεση από έξω, και μία σειρά σπανιώτερων παθήσεων του παγκρέατος και του ήπατος.

Το κομμάτι της διατροφής έχει ιδιαίτερη θέση στη δραστηριότητα του τμήματος. Στόχος και φιλοσοφία της προσέγγισής μας είναι (σύμφωνα με όλες τις τελευταίες διεθνείς έρευνες) ο βαρέως ασθενής να χρησιμοποιήσει το έντερό του για σίτιση το συντομότερο, αποφεύγοντας κατά το δυνατόν παρεντερικές (ενδοφλέβιες) μεθόδους διατροφής. Στους ασθενείς που έχουν αδυναμία να καταπιούν εξαιτίας εγκεφαλικού επεισοδίου, καρκίνου ή άλλων ασθενειών, χρησιμοποιείται γαστροστομία. Αυτή είναι έναs λεπτός σωλήνας που τοποθετείται ενδοσκοπικά μέσα απο το δέρμα στο στομάχι, με τοπική αναισθησία, ώστε οι ασθενείς να παίρνουν τροφή απ' ευθείας. Ο σωλήνας αυτός μπορεί να αφαιρεθεί εύκολα όταν δε χρειάζεται ή να παραμείνει ακόμη και μόνιμα.
Συχνά, ασθενείς με ηπατικές παθήσεις είτε νοσηλεύονται είτε προσέρχονται για βιοψίες ήπατος και απολίνωση κιρσών οισοφάγου, μία από τις επικίνδυνες επιπλοκές.

ΕΛΙΚΟΒΑΚΤΗΡΙΔΙΟ
Πρόκειται για μικρόβιο που βρίσκεται στο στομάχι. Ειναι υπεύθυνο για τη συντριπτική πλειοψηφία των ελκών και φλεγμονών στο στομάχι και το δωδεκαδάκτυλο. Είναι πιθανό μέχρι και ένας στους τέσσερις Έλληνες να το έχει στο στομάχι του. Οι περισσότεροι ασθενείς δεν έχουν συμπτώματα και επομένως δεν υποπτεύονται ότι το έχουν. Το μικρόβιο μεταδίδεται από το στόμα και οι περισότεροι το «κολλάνε» από άτομα της οικογενείας τους στην παιδική/εφηβική ηλικία.
Tο Γαστρεντερολογικό Τμήμα της Κλινικής «ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ» έχει κάνει τα τελευταία χρόνια αλματώδη βήματα για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της Γαστρεντερολογίας του 21ου αιώνα. Με εξοπλισμό σύγχρονο και διαρκώς ανανεούμενο, είναι σε θέση να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε πρόβλημα του πεπτικού συστήματος (στοματοφάρυγγας, οισοφάγος, στομάχι, λεπτό και παχύ έντερο, συκώτι, χοληδόχος κύστη, πάγκρεας) με αποτελεσματικότητα και ταχύτητα.

Η δραστηριότητα του τμήματος περιλαμβάνει τόσο απλές διαγνωστικές και θεραπευτικές ενδοσκοπικές πράξεις και παρακολούθηση ασθενών, όσο και πιο πολύπλοκες επεμβάσεις και υποστήριξη άλλων ειδικοτήτων.

Οι υπηρεσίες που προσφέρονται σήμερα είναι:

ΓΑΣΤΡΟΣΚΟΠΗΣΗ ΚΑΙ ΚΟΛΟΝΟΣΚΟΠΗΣΗ
Είναι η εξέταση με ενδοσκόπιο και παρακολούθηση σε τηλεόραση του οισοφάγου, στομαχιού και δωδεκαδακτύλου (γαστροσκόπηση) ή του παχέος εντέρου (κολονοσκόπηση). Η εξέταση εκτελείται με τη βοήθεια υπνωτικού (όχι ολικής νάρκωσης που απαιτεί αναισθησιολόγο) για να αποφύγει ο ασθενής τυχόν σπάνια δυσάρεστη εμπειρία. Ο γιατρός έχει άμεση πληροφορία για την κατάσταση των εξεταζομένων οργάνων και μπορεί να πάρει βιοψίες αν χρειασθεί.